Регулярна фізична активність у дитинстві та підлітковому віці важлива для підтримки здоров’я та добробуту протягом усього життя та запобігання різноманітним захворюванням, таким, як діабет, хвороби серця, депресія, тривога та багато інших.
Саме тому так важливо сприяти фізичному розвитку учнівства.
Всі учні та учениці мають отримувати рекомендовані 60 хвилин або більше регулярної фізичної активності. На жаль, діти та молодь з інвалідністю часто не повністю залучені до фізичної активності. І це має негативні наслідки.
Пропонуємо вашій увазі український переклад відео, розміщеного NCHPAD (Національним центром здоров’я, фізичної активності та інвалідності). NCHPAD є провідним національним центром сприяння здоров’ю та добробуту людей з інвалідністю.
Тож пропонуємо подивитись це відео та знайти практичні та корисні поради для себе.
Також можна ознайомитись з цим відео мовою оригіналу.
Дитина з інвалідністю може займатися спортом різними способами, починаючи від клубів і команд і закінчуючи заняттями вдома. Вони можуть спробувати паралімпійський вид спорту, наприклад футбол наосліп чи штовхання ядра, або таку фізичну активність, як адаптивне плавання чи їзда на велосипеді.
Фото by SHVETS production
Заняття спортом можуть покращити впевненість дитини, її фізичне та психічне здоров'я та допомогти їй отримати корисні для життя навички. Спорт може покращити моторику дитини – здатність виконувати рухи м’язами – і серцево-судинну систему (серце та кровоносні судини), зменшити ризик надмірної ваги або ожиріння, а також збільшити міцність кісток і м’язів. Заняття спортом також можуть покращити психічне здоров’я та добробут дітей, соціальні навички, навички розв'язання проблем і концентрацію.
Ентоні Дж. Махер, професор особливих освітніх потреб, інвалідності та інклюзії в Університеті Лідса Беккета, каже: «Участь у спорті може підтримати дітей у фізичному, соціальному, емоційному та когнітивному розвитку». Він додає: «Зростає кількість видів спорту, розроблених для людей з інвалідністю. Багато з цих видів спорту пристосовані до потреб і здібностей дітей з інвалідністю. Баскетбол на кріслі колісному, крикет для людей з порушеннями зору, голбол і волейбол сидячи – це лише деякі приклади. Найкраще в цих видах спорту - те, що діти з інвалідністю та без можуть грати, навіть змагатися, один з одним та один проти одного» [1].
Професор
Ентоні Дж. Махер
Професор Ентоні Дж.Махер наголошує на тому, наскільки важливо заохочувати та підтримувати дітей з інвалідністю займатися спортом з раннього віку. Заняття мають проходити в ігровій формі. А самі ігри мають бути веселими, творчими, та давати учням вибір. Також важливо залучати батьків як активних учасників, оскільки вони можуть надати впевненість і мотивацію продовжувати заняття фізичною культурою.
Фото by Anna Shvets
«Заохочення до участі, позитивні відгуки, встановлення цілей разом із дитиною та відзначення успіхів і досягнень також є важливими для підвищення впевненості в собі та є важливими мотиваторами для продовження занять спортом» [1].
Щоб змотивувати учнів та учениць, пропонуємо розібрати з ними, який саме позитивний вплив матиме фізична активність на їх здоров'я. Наприклад, можна використати матеріал з наступних слайдів.