Граючись, дитина зосереджує увагу, а це вже є початком виховання сильної волі. Захоплена грою дитина загартовується в терпінні. Головною властивістю ігор є творчий характер та почуття задоволення.
Основний принцип теорії ігор полягає в наступному:
"Будь-яке спілкування (у порівнянні з його відсутністю) корисне й вигідне для людини".
З давніх-давен ігри були не лише формою проведення дозвілля та розваг. Завдяки їм формуються такі якості, як стриманість, кмітливість, наполегливість, організованість, розвивається сила, спритність, швидкість, витривалість, та гнучкість.
В результаті життя і побуту мільйонів людей протягом віків в Україні сформувались самобутні народні ігри, які перевірялись і вдосконалювались досвідом людей багатьох поколінь. В них як в дзеркалі відображаються звичаї народу, їх побут та уявлення про світ.
В часи козацької доби традиції були дуже насичені різнобічними іграми. За часів козаччини в України були поширеними школи при українській церкві. В них учні, у вільний від навчання час, гартували свої фізичні та моральні якості в різнобічних рухливих іграх.
Однією з найбільших постатей українського спорту та фізичного виховання є професор Іван Боберський - організатор спортивно - руханкових товариств на Галичині, науковець та патріот України.
Івана Боберського по праву вважають "батьком" українського сокільства, організатором сокільсько-січового руху в цілій Галичині. Його ідеї були спрямовані на єдність фізичного і духовного виховання українського народу.
Іван Боберський – голова українського гімнастичного товариства “Сокіл-Батько”. Львів, листопад 1912 р.
З приватного архіву Степана Гайдучка (м. Львів)
Початковий етап становлення рухливих ігор характеризується діями, імітуючими збирання врожаю та полювання. Ігри постійно передавались від старшого покоління до молодшого Кожне покоління додавало щось своє, придумувало нові забави.
В степовій частині України, де багато рівних майданчиків, в більшій мірі поширені ігри з елементами метання, бігу. В гірських місцевостях розвинуті ігри на рівновагу та перетягування.
by tphv
Гра "Вербова дошка"
Грати мали тільки незаміжні дівчата
Гра "Квач"
Українська народна гра
6 квітня 1896 року в День незалежності Греції у Афінах на стадіоні «Панатінаїкос» розпочалися І Олімпійські ігри. Їх офіційно відкрив у присутності 70 тисяч глядачів король Греції Георг І. Відтак ігри відбулися вперше після їх заборони 393 року римським імператором Феодосієм Великим.
Георг I
Пьер де Кубертен
Факт №4.1 Пьер де Кубертен
В організації міжнародного олімпійського руху брав активну участь французький суспільний діяч, педагог та історик барон П’єр де Кубертен. Він розпочав кампанію з відродження Олімпійських ігор у 1887 році, зумівши залучити до неї багатьох видатних людей того часу.
У І Олімпійських іграх взяли участь 245 атлетів із 14 країн, які змагалися з 9 видів спорту.
Через дощ закриття І Олімпійських ігор довелося перенести з 14 на 15 квітня. Після виконання гімну Греції король вручив спортсменам нагороди: переможцям – не золоті медалі, а срібні, за другі місця – мідні, за треті – лаврові гілки.
Всесвітні ігри — міжнародні комплексні змагання з видів спорту, що не входять до програми Олімпійських ігор. Проводяться з 1981 року з періодичністю один раз в 4 роки, з 2001 року проходять під патронатом Міжнародного олімпійського комітету (МОК).
У програмі Всесвітніх ігор 2022 року представлені 30 офіційних видів спорту, включаючи 54 дисципліни, які охоплюють 206 категорій. Вперше на іграх представлені перегони безпілотників, каное-марафон, брейкінг, жіночий фістбол, кікбоксинг і паркур.
На перших Всесвітніх іграх, які пройшли в 1981 році у Санта-Кларі (США), взяло участь 1 265 спортсменів, які змагалися у 18 видах спорту. Відтоді програма Всесвітніх ігор розширилася більш ніж вдвічі, її складають види спорту, визнані МОК, але які не входять в Олімпійську програму, або виключені з неї.
Ця гра — змагання з бігу. Гравці розподіляються на дві команди з 6—10 чоловік, шикуються в паралельні колони і розраховуються по порядку номерів. У 15—20 кроках перед командами знаходяться стійка, набивний м'яч або булава. У 5 кроках перед лінією старту проводять ще одну межу — лінію фінішу.
Керівник стоїть збоку і називає номер. Ці гравці оббігають предмети і прагнуть якнайскоріше перетнути лінію фінішу. Той, кому це вдалося першим, приносить команді одне очко. Номери називають в будь-якій послідовності, що забезпечує їх постійну готовність до старту. Гра продовжується 3—4 хвилини. Перемагає команда, що набрала більше очок.
Підготовка. Обирають майданчик (волейбольний). Гравці розподіляються по два. Шикування: перші номери – «день» шикуються у шеренгу на середній лінії волейбольного майданчику, спиною до лінії, другі номери – «ніч» шикуються у шеренгу спиною до перших номерів. Роблять по кроку вперед, тобто відстань між ними повинна бути приблизно 1 м. Лінія дому – лицьова лінія волейбольного майданчику.
Гра "День і ніч"
YouTube Умная физкультура
Хід гри. Керівник подає команди «День!» або «Ніч!». Гравці команди, яку назвали тікають до лінії дому, гравці другої команди повертаються кругом і намагаються наздогнати гравців команди суперників до лінії дому (торкнутися спини). Потім повертаються на свої місця. Підраховуються спіймані гравці. Гра проводиться з 5-7 спроб. Перемагає команда, яка спіймала більше гравців чужої команди.
Підготовка до гри. Гравці діляться на дві команди, одна з яких - «мисливці» - стає по колу (перед межею), друга - «качки» - входить в середину кола. У «мисливців» волейбольний м'яч.
Мисливці
Качки
Опис гри. За сигналом мисливці починають вибивати качок з кола. Кожен гравець може сам метати м'яч або передати м'яч для кидка партнера по команді. Качки, бігаючи усередині кола, рятуються від м'яча, ухиляючись і підстрибуючи. Підбита качка залишає коло. Гра закінчується, коли в колі не залишається жодної качки, після чого гравці міняються ролями. Перемагає команда, що зуміла підстрелити качок за менший час. Керівник може встановити час гри для метання м'яча в качок. Тоді підсумок підводиться за кількістю качок, вибитих за цей час.
Підготовка. Гравці шикуються у шеренгу. Керівник стає у 5-6 кроках перед ними.
Хід гри. Керівник пропонує гравцям виконувати за ними усі рухи, за виключенням «забороненого. Наприклад, заборонено виконувати рух «руки на пояс». Керівник під рахунок починає виконувати різні рухи, а гравці повторюють їх. Без попередження керівник виконує заборонений рух. Учасник гри який виконав його, робить крок у перед, а потім продовжує грати.
Гра триває 3-5 хв. Наприкінці відмічають гравців які не допустили помилки, а також неуважних гравців.
Це приклади лише декількох рухливих ігор, в які можна гра на уроці.
Учні та вчитель можуть задіяти уяву та креативність та вигадувати власні рухливі ігри, які будуть подобатись дітям та робити урок з фізичної культури ще цікавішим.
Знизу можна побачити декілька прикладів рухливих ігор, які особливо цікаві під час листанційного навчання.
Переходь за посиланням, дивись та грай! ;)
Діти уявляють, що потрапляють на загублений острів, у пекучу пустелю або на дуже високу гору. Їм треба пофантазувати, яку саме перешкоду вони можуть там зустріти та показати, як іі подолати.
Подивись відео та дізнайся, як в цю гру грають інші.
Вигадуй щось своє та грай!
А в цій грі треба задіяти свою фантазію та показати вправу. А інші діти зможуть повторити.
Потім той, хто показує, змінюється.
Але це буде не просто вправа на розвиток фізичних якостей. Учням треба буде мімікрувати (тобто копіювати) під... тваринок.
Переходь скоріше за посиланням.